Het nieuwe radiostation, waarvan de naam pas tijdens de lancering op 15 oktober a.s. bekend wordt gemaakt, biedt luisteraars dagelijks inspiratie om het leven beter en completer te maken. Het station brengt 24/7 lekkere muziek, updates, reportages en verschillende themaprogramma’s. Thema’s die op de nieuwe lifestylezender een centrale rol krijgen zijn o.a. gezondheid, koken, wonen, persoonlijke ontwikkeling, uitgaan, hobby, showbizz en reizen.
Naast bekende namen uit De Radiofabriek en de lifestylewereld, is er op het station ook volop ruimte voor nieuw presentatietalent.
Lars Schotanus van YPCA, De Radiofabriek: “Toen wij eind 2008 met ons eerste internetradiostation Traffic Radio van start gingen, was onze filosofie hierbij dat FM eindig zou zijn en dat internetradio dé standaard zou worden. Dat hoeven we inmiddels niet meer uit te leggen. Iedereen is overal en altijd online en onze kinderen kennen FM niet eens meer. De hoogste tijd dus om door te pakken en onze voorsprong in deze markt verder uit te breiden”.
Net als bij de andere radiostations van De Radiofabriek zullen ook verschillende podcasts worden geproduceerd, die te beluisteren zijn via alle bekende podcast kanalen (o.a. Spotify, Apple Podcasts en Google Podcasts).
Jaco Bal van YPCA, De Radiofabriek: “Door de coronamaatregelen speelt een groot deel van ons dagelijks leven zich thuis af. Daarnaast is de luistertijd ook nog eens toegenomen. Mooi dus dat wij in de traditionele woonmaand ons ‘huis, tuin en keukenkanaal’ kunnen starten”.
De Radiofabriek
Naast mobiliteitszender Traffic Radio ontwikkelde De Radiofabriek de afgelopen jaren achtereenvolgens het sportstation ALLsportsradio, zakenzender New Business Radio en jongerenplatform ZTACK, een samenwerking met het Hilversumse bedrijf Radiocoach. ZTACK werd op 1 januari 2019 gelanceerd vanuit het talentenprogramma The Radio Project. Hierbij bouwde een groep jonge multimedia talenten geheel zelfstandig aan het radiostation van de toekomst. Dit resulteerde in ZTACK!