In een social media campagne werden jonge multimedia talenten, in de leeftijd van 16 tot 21 jaar, opgeroepen om zich aan te melden voor de selectieronden van ‘The Radio Project’, door een video van hun ‘one minute of fame’ in te sturen. Uit een groep van ruim 30 potentiele kandidaten werd een voorselectie gemaakt van 15 talenten, die zich vandaag mochten presenteren.
Juryvoorzitter en Radiocoach Pierre Papa: “Ruud, Giel en ik zijn zeer onder de indruk van de 5 talenten die wij hebben gekozen voor The Radio Project. Het zijn grote multimediatalenten en hun ideeën voor de radio van de toekomst zijn origineel en inspirerend”.
Direct vanaf de start wordt door de jongeren zelf al wekelijks content geproduceerd. Hierbij worden de ontwikkeling van het project, de talenten, de keuzes die worden gemaakt en het groepsproces continue in beeld gevolgd. De bedoeling is dat het platform nieuwe inzichten geeft in wat jongeren echt willen en welke communicatiemiddelen hierbij het beste passen.
The Radio Project
‘The Radio Project’ is een initiatief van de Hilversumse mediabedrijven YPCA, De Radiofabriek en Radiocoach. ‘The Radio Project’ heeft als doelstelling om op een unieke manier jong multimedia talent tot ontwikkeling te laten komen. Het project kent dan ook een eigentijdse en disruptieve aanpak.
Binnen het project worden zo min mogelijk regeltjes opgelegd aan de jongeren, hetgeen een optimale innovatie ten goede komt. Ze krijgen van de initiatiefnemers een volledige vrijbrief om te gaan bouwen aan hun ideale radiostation. Het project eindigt op 1 januari 2019, het jaar waarin de radio 100 jaar bestaat.
Het project wordt financieel ondersteund door Media Perspectives en de gemeente Hilversum in het kader van talentwerving en talentontwikkeling in de mediastad Hilversum.