Nieuwsoverzicht
The Radio Project campagne
Wervingscampagne ‘The Radio Project’ van start!
De werving van ‘The Radio Project’, waarbij een groep jongeren gaat bouwen aan hét radiostation van de toekomst, is van start gegaan. Jongeren, in de leeftijd van 16 tot 21 jaar, kunnen zich vanaf nu aanmelden voor de selectieronden van ‘The Radio Project’.


Dit kunnen de jongeren doen door een video van hun ‘one minute of fame’ in te sturen. Met een social media campagne (o.m. Instagram, YouTube, Facebook en Twitter) worden multimedia talenten in een kort filmpje (https://youtu.be/cmVYy0_-mb4) uitgedaagd om zich op te geven voor de selectieronden van ‘The Radio Project’.

Tot en met 20 augustus a.s. kunnen de talenten van de toekomst zich aanmelden door hun video te uploaden via http://theradioproject.nl

Talenten dag en jury
Op zaterdag 25 augustus wordt er een talenten dag op het Media Park in Hilversum georganiseerd, waarbij een deskundige jury de definitieve selectie maakt van de groep jongeren die vanaf begin september aan ‘The Radio Project’ mogen gaan deelnemen. 

De jury bestaat uit:


> Pierre Papa (Radiocoach)
> Giel Beelen (DJ Radio Veronica / Het Trendding op Giels YouTube)
> Ruud de Wild (DJ De Wild in de Middag op NPO RADIO 2 / Artist / Painter)

Van de deelnemers wordt naast media skills ook ondernemerschap, een gezonde dosis lef en creativiteit verwacht. Direct vanaf de start wordt door de jongeren zelf al wekelijks content geproduceerd. Hierbij worden de ontwikkeling van het project, de talenten, de keuzes die worden gemaakt en het groepsproces continue in beeld gevolgd. De bedoeling is dat het platform nieuwe inzichten geeft in wat jongeren echt willen en welke communicatiemiddelen hierbij het beste passen.

The Radio Project
‘The Radio Project’ is een initiatief van de Hilversumse mediabedrijven YPCA, De Radiofabriek en Radiocoach. ‘The Radio Project’ heeft als doelstelling om op een unieke manier jong multimedia talent tot ontwikkeling te laten komen. Het project kent dan ook een eigentijdse en disruptieve aanpak.

Binnen het project worden zo min mogelijk regeltjes opgelegd aan de jongeren, hetgeen een optimale innovatie ten goede komt. Ze krijgen van de initiatiefnemers een volledige vrijbrief om te gaan bouwen aan hun ideale radiostation. Het project eindigt op 1 januari 2019, het jaar waarin de radio 100 jaar bestaat.

Het project wordt financieel ondersteund door Media Perspectives en de gemeente Hilversum in het kader van talentwerving en talentontwikkeling in de mediastad Hilversum.