Dit komt onder meer naar voren uit de nieuwe editie van Het Nationale Automobilisten Onderzoek van mobiliteitsplatform www.eileen.nl. In dit representatieve onderzoek werden via een internetpanel in december 516 automobilisten ondervraagd.
Aan de respondenten die de liefde bedrijven in de auto werd ook gevraagd in welke auto dat dan was. Volkswagen (13,2%) is hierbij het merk waarin het meeste de liefde is bedreven, gevolgd door Opel (12,2%) en Fiat (7,1%).
Top 10 automerken waarin de liefde is bedreven:
1. Volkswagen 13,2 %
2. Opel 12,2 %
3. Fiat 7,1 %
4. Citroën 6,1 %
5. Ford 5,6 %
6. Renault 4,6 %
7. Volvo 3,6 %
8. BMW 3,0 %
9. Mercedes 2,5 %
10. Peugeot 2,0 %
Bron: Eileen, Het Nationale Automobilisten Onderzoek 2012
Als automobilisten gevraagd wordt in welk type auto zij nog eens de liefde zouden willen bedrijven, scoort naast hun eigen auto, een ruime auto hoge ogen. Hierbij worden ‘een verlengde limo’, ‘een camper’ en ‘een grote Amerikaan’ als typen auto’s genoemd. De camper is met name bij 55-plussers favoriet.